donderdag 20 september 2018

D66 Soest-Soesterberg zoekt een fractieassistent

Vind je politiek leuk en wil je deel uitmaken van een gemeenteraadsfractie? Of wil je misschien wel raadslid worden? Dan zijn wij op zoek naar jou! De enthousiaste D66-fractie in de Soester gemeenteraad bestaat op dit moment uit drie raadsleden en een fractieassistent. Daarnaast hebben we een een viertal gedreven steunfractieleden die ons op diverse onderwerpen bijstaan. Wij zijn op korte termijn op zoek naar een tweede fractieassistent die vanuit de D66-richtingwijzers een positieve bijdrage aan de ontwikkeling van onze fractie wil leveren.

Omschrijving functie*
De fractieassistent ondersteunt de fractie in beleidsmatige en praktische zin bij al het werk wat ze doet in de gemeenteraad. Bij onze fractie is de functie erg flexibel: wil je aan een eigen portefeuille met dossiers werken of juist meer ondersteunend werk op de achtergrond doen? Werkbezoeken organiseren of contact met achterban onderhouden? Het hangt af van je eigen ambitie, ervaring en interesse. Je taakomschrijving stellen we dan ook met elkaar op.

Aantal uren en vergoeding
We vergaderen in principe elke week op dinsdag als de gemeenteraad in een vergaderingscyclus zit. Daarnaast is er elke donderdag (of soms op woensdag) een vergadering of bijeenkomst van de Gemeenteraad. Per week betekent dit dat je gemiddeld circa vier tot zes uur beschikbaar bent voor de fractie. Tijdens schoolvakanties wordt er niet vergaderd.
Fractieassistent is een vrijwilligersfunctie. Je ontvangt hiervoor een vergoeding van € 1500,- per jaar.

Wat zoeken we?
Hoewel het een flexibel in te vullen functie is, is het geen vrijblijvend bijbaantje. We verwachten in ieder geval het volgende:

• Je bent enthousiast en wil ervaring opdoen in een gemeenteraadsfractie.
  • Je hebt interesse in de (plaatselijke) politiek en maatschappelijk betrokken. Bij voorkeur woon je in Soest/Soesterberg
  •  Je bent lid van D66 en je bent niet jonger dan 18 jaar.
    ·  Je onderschrijft het D66 gedachtegoed kunt de D66 standpunten naar de politieke werkelijkheid vertalen
  •  Je bent een betrokken teamspeler en in staat op integere wijze met de inhoud van deze functie om te gaan.
  •  Je hebt zelfinzicht, beschikt over het vermogen om jezelf kritisch te beschouwen en laat je op je eigen functioneren goed aanspreken.

Je zet je in voor campagnes. Dit houdt concreet in dat je gedurende de raadsperiode deelneemt aan campagneactiviteiten voor bijvoorbeeld de Provinciale Statenverkiezingen in 2019.

Wanneer je geïnteresseerd bent in de functie kun je een mail sturen naar fractieassistent Dennis ter Beek (06 31919556). Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Dennis of met raadslid Tineke Flinterman (of 06 54986539). De fractie bepaalt uiteindelijk of een kandidaat geschikt is om onderdeel te zijn van de fractie.

*We zijn bezig met een naamsverandering. Wij zien de functie niet als een assistentschap.