Dennis ter Beek

25 jaar

Soest

Portefeuille

Dennis is woordvoerder op de volgende onderwerpen:

• Veiligheid
  • Bestuurlijke vernieuwing
  • Recreatie en toerisme
  • Informatiebeleid en automatisering
  • Verkeer
  • Onderwijs en opvang

Even voorstellen

Sinds 2017 ben ik actief binnen deze afdeling. Bij de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen vond ik dat ik mijn steentje moest bijdragen om D66 sterk de Tweede Kamer in te krijgen. En dat is gelukt! Al snel in 2017 ben ik benoemd tot de campagne coördinator van D66 Soest-Soesterberg. Zo hoop ik D66 sterk te houden, niet alleen in Den Haag maar ook in onze gemeente Soest, in Utrecht, en in Europa.

Sinds mijn middelbareschooltijd voel ik een affiniteit met D66. D66 brengt nuance, ook als de discussie erg zwart-wit lijkt. We wegen belangen af en proberen pas te oordelen als we alle gegevens hebben. We durven vooruit te kijken. Maar we vergeten het heden en het verleden niet. We kiezen voor samenwerking , juist ook binnen Europa. Gevraagd en ongevraagd nemen wij verantwoordelijkheid. We zijn niet gebonden aan een dogmatische partijcultuur, maar dat betekent niet dat we geen principes hebben. We hebben onze 5 ‘zuilen’, vijf richtingwijzers waar we ons aan proberen te houden. We gaan uit van de kracht van de mens, maar we vergeten de mensen niet die niet mee kunnen komen. Sociaal-Liberaal en optimistisch!

Dit is voor mij de beschrijving van D66 maar ook hoe ik in het leven sta. Sociaal en behulpzaam, optimistisch over de toekomst, vooral als we het samen kunnen doen. Verder over mij: Samen met mijn vriendin Elske woon ik in Smitsveen, mooi in het midden van Soest. Mijn interesses zijn: voetbal (als speler maar ook om te kijken), schilderkunst (Caravaggio en meer), muziek (David Bowie, U2 en meer), koken (en opeten), en natuurlijk de politiek met al de bijkomende maatschappelijke kwesties.

Voor onze gemeente hoop ik me de aankomende periode in te zetten voor het volgende:
– de jeugd en de jongeren: We kunnen onze jeugd maatschappelijk betrokkener maken. Tegelijkertijd moet Soest leefbaar en bruisend zijn voor die doelgroep.
– Kunst en Cultuur: Nieuwe en bestaande talenten moeten benut worden. Zo kunnen we onze gemeente ook cultureel verder laten opbloeien.Tegelijkertijd zorgt de kunst en cultuur voor een levendige gemeente.
– sport: Het is de plek waar mensen elkaar ontmoeten, de plek om fit te worden/te blijven, en de plek waar zo ongelofelijk veel geleerd wordt.
– Duurzaamheid en groen: we kunnen niet egoïstisch de aarde overal voor blijven gebruiken. We moeten hierin onze verantwoordelijkheid pakken. Daarbij moeten we ook zeker ‘groene’ gebieden in onze gemeente houden.

Uiteraard zijn er nog veel meer zaken die de aandacht verdienen. Ik zal mijn best doen om ons geluid te laten horen. Het geluid van een optimistische realistische sociaal-Liberaal.

Meer van Dennis ter Beek