blog: DoeMeeDossier Energietransitie

In december is door de Gemeenteraad Soest de Startnotitie Energietransitie aangenomen. Unaniem. Deze Notitie schetst in grote lijnen de route naar een C02-neutraal Soest in 2050. En geeft daarmee een houvast voor alle betrokken partijen. En partij zijn we allemaal. Als burgers van Soest en bewoners van de wereld.

Dat er nu echt iets moet gebeuren om de energietransitie te realiseren weten we inmiddels wel. Maar hoe gaan we dat dan doen en welke mogelijkheden zijn er om zelf in actie te kunnen komen? Als raadslid maar ook als burger zien wij ons binnen de fractie D66 voor dezelfde uitdaging gesteld. Wat doen we zelf om ons eigen huis te verduurzamen? En hoe zit het met mobiliteit? Elektrisch rijden is nog onbetaalbaar voor de meeste mensen. En kan dat nog wel, een vliegvakantie?

Daarom dit blog. We willen je als fractie betrekken bij onze eigen zoektocht naar vergroenen, besparen en verminderen van C02-uitstoot. In de hoop dat het inspireert. Want ja, het is lastig, maar ook uitdagend.

En heb je zelf een goed verhaal te vertellen op dit onderwerp: mail het ons! Zo inspireren we elkaar.

Gepubliceerd op 14-03-2019 - Laatst gewijzigd op 13-05-2019